Novela zákona o mýte

Autor: Martin Ľupták | 27.4.2019 o 23:36 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  448x

Novelu Zákona o mýte hodnotím pozitívne, pretože každé zníženie pokút a rizík je pozitívne. Otázne je, či je to novela, alebo iba kozmetické úpravy. 

Aj v predkladacej správe tejto novely sa píše, že návrh zákona podľa predkladateľa nebude mať vplyvy na rozpočet verejnej správy, ani vplyvy na podnikateľské prostredie, ani sociálne vplyvy, ani vplyvy na životné prostredie ani vplyvy na informatizáciu spoločnosti, ani vplyvy na služby verejnej správy pre občana. Potom znie otázka: na čo a koho to bude mať vplyv?V podstate novelu vnímam najmä ako zníženie výšky pokút, chyby pri počte náprav a definovanie pri kategorizácii čistej elektromobility. V podstate to, čo je v zákone a v novele je v poriadku. Systém ako taký funguje dobre. Treba sa zamerať na to, čo tam skôr nie je. Ide o „maličkosti“ pri dennom používaní. Chýba mi napríklad jasné stanovenie pravidiel pri výbere mýta na hybridné vozidlá. Ďalší príklad je „post pay“ systém, ktorý je možný len s pevnou montážou palubnej jednotky. V okolitých krajinách (Rakúsko, Česko) je možnosť vybrať si „post pay“ bez obmedzení. Slovenský mýtny systém ponúka tri rôzne „palubné jednotky“ dokonca jeden typ z nich nie je ani digitálny. Nikdy neviete ktorý typ z tých troch dostanete, a to môže spôsobovať chybovosť vodičov, najmä ak máte vodičov viacerých národností. Napríklad sa nám stalo, že sme prešli úsek z bodu A do bodu B, kde vodičovi nefungovala mýtna jednotka. Preto sme sa ozvali do SkyToll-u, že sa nám takáto chyba stala a chceme doplatiť príslušné mýto. Napriek tomu, že sme poslali do SkyToll-u informácie o trase nášho vozidla z nášho GPS systému, nebolo možné mýto doplatiť, lebo SkyToll nepovažoval naše údaje za relevantné. Možno by bolo dobré definovať, v akom formáte majú byť údaje o trase vozidla, v prípade, že je potrebné doplatiť mýto. Technicky to nebolo možné doplatiť. V prípade výšky výberu za mýto, a teda ceny za 1 km príslušnej cesty, nepatríme ani medzi najlacnejšie krajiny, ale ani medzi najdrahšie krajiny. Ak výber mýta na Slovensku funguje efektívne a profesionálne, mali by sme mať dostatok zdrojov na financovanie rozvoja ďalšej cestnej infraštruktúry, ktorá bude bezpečnejšia, environmentálnejšia a kde budeme mať viac parkovacích miest s príslušným vybavením.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.


Už ste čítali?